محله ایتالیایی ها چه برای ساکنین اش و چه برای بازدیدکنندگان و توریست ها یکی از محله های دوست داشتنی شهر تورنتو است.

همزمان با آغاز قرن بیستم، شمار زیادی از ایتالیایی ها در دسته های بزرگی وارد تورنتو شده و نخست در جایی به نام وارد ساکن شدند که  بین خیابان های دانشگاه و کالج قرار داشت. در دهه ۱۹۲۰، بیشتر ایتالیایی ها در غرب خیابان بتهرست و منطقه کالج-کلینتون ساکن بودند که محدوده محله ایتالیایی ها را تشکیل می داد. این مهاجران(که بیشترشان در راه آهن و در ساخت و ساز جاده مشغول به کار بودند)، در آن زمان و با قیمت هایی مناسب در کناره های دو سوی محله اقدام به خرید خانه های ادواردی(به سبک انگلیسی) کردند، برخی نیز در خیابان کالج و آن دور و بر مشغول تجارت شدند. نخستین ایستگاه رادیویی چندزبانه در کانادا که CHIN نام داشت، در سال ۱۹۶۶ و در این منطقه راه اندازی و پخش شد. این رادیو اکنون به سی زبان برنامه تولید می کند.

محله ایتالیایی ها چه برای ساکنین اش و چه برای بازدیدکنندگان و توریست ها یکی از محله های دوست داشتنی شهر است: به ویژه در ماه های گرم تر سال که خانم های سالمند ایتالیایی نشسته بر ایوان های قدیمی شان با یکدیگر گرم صحبت اند و برای گذری ها دست تکان می دهند، فضای بسیار گرم و پذیرنده ای دارد.

 

دیدنی های محله ایتالیایی ها

محله ایتالیایی ها به کسب و کار و رستوران های ایتالیایی اش شناخته می شود: در سرتاسر منطقه، نوشگاه و کافه های کنارخیابانی پرشماری هستند که کافه دیپلوماتیک، بار ایتالیا، نان و شیرینی ریویرا و بستنی سیسیلی از آن جمله است.

یکی از دیدنی های توریستی این محله پیاده رو مشاهیر ایتالیایی ست: ردیفی از ستاره های برنجی و گرانیتی که دربردارنده نام های افراد برجسته ایتالیایی-کانادایی است.

در بخش شمالی و در خیابان کلینتون هم سینما رویال قرار گرفته که به تازگی مرمت شده است.

 

 

خانه های ادواردی(به سبک انگلیسی) ای که پیشتر درباره اش صحبت شد، همچنان در دوسوی خیابان ها دیده می شوند که با ایوان های پیش آمده شان که به سبک معماری آن زمان بوده از جمله دیدنی های این محله به شمار می آیند.

پیاده رو مشاهیر

دانشکده مرکزی بازرگانی

کلیسای سنت ماری ماگدالن

کلیسای سنت فرانسیس

کاباره El Convento Rico

سالن-بارِ لیلی

کلوپ موزیک The Orbit Room

پارک وِلدِن

در تابستان، گشت زنی و پرسه در خیابان های پررفت و آمد آن هم سرگرمی بسیار جذابی ست که با نوای موزیکی که از کافه های کنار خیابان به گوش می رسد، با اجراهای خیابانی، فروشنده های پنیر، شراب و لباس و کافه های تا نیمه شب باز تکمیل می شود. برخی از رستوران های این محله در نوع خود از بهترین های در سطح شهر به شمار می آیند و به راستی بهترین جا برای لذت بردن از خوراک به سبک ایتالیایی در تورونتو هستند.

محدوده محله ایتالیایی ها

محله ایتالیایی ها بخشی پرطرفدار و پرکشش در همسایگی قلب مرکز شهر است. گرچه مرزبندی دقیقی ندارد اما گرداگرد جاذبه های توریستی و سرگرمی های موجود در سرتاسر خیابان کالج شکل گرفته است.

 

محله ایتالیایی ها در تورنتو کانادا